Huisregels
Hieronder treft u onze huisregels. Wij verwachten dat onze medewerkers en patiënten deze regels respecteren en onderschrijven.
- Medewerkers en patiënten behandelen elkaar met respect en mogen elkaar hierop aanspreken;
- Medewerkers en patiënten kennen hun eigen verantwoordelijkheid en mogen elkaar hierop aanspreken;
- Medewerkers en patiënten spannen zich in om een open sfeer te creëren en duidelijk te zijn over wederzijdse verwachtingen;
- Verbaal of lichamelijk geweld, intimidatie, discriminatie of ander ongewenst gedrag is niet toegestaan;
- Bij calamiteiten volgt u de aanwijzingen op van de medewerkers van de praktijk;
- Zonder geldige reden mag u niet in de praktijk aanwezig zijn;
- Medewerkers zijn als hulpverleners verplicht medische hulp te verlenen indien nodig en mogelijk. Zij kunnen niet gedwongen worden tot een bepaalde (be-)handeling, indien dit indruist tegen hun professionele beroepsnorm of -ethiek;
- Medewerkers gaan vertrouwelijk om met de gegevens van patiënten. Dit betekent:
- dat er geen medisch-inhoudelijke gegevens verstrekt worden aan derden zonder medeweten en expliciete goedkeuring van de patiënt
- dat er bij doorverwijzingen naar andere behandelaars in principe alleen gegevens verstrekt worden die relevant zijn voor de betreffende behandeling
- dat er alleen in uitzonderingsgevallen van bovenstaande regel wordt afgeweken, namelijk wanneer er gevaar dreigt (voor zichzelf of voor anderen) en/of wanneer de patiënt wilsonbekwaam of ontoerekeningsvatbaar is